23 februari 2017

Bijeenkomst ‘Zorgen over de zorg’ op 7 maart

Kunnen we de kosten van de zorg nog wel opbrengen met z’n allen? Of moeten we stoppen met het praten over geld? En hoe verkleinen we de gezondheidsverschillen tussen hoger en lager opgeleiden? Over deze en andere onderwerpen organiseert PvdA Hoogeveen dinsdag 7 maart een discussiebijeenkomst. Marith Volp, praktiserend huisarts en Tweede Kamerlid PvdA, verzorgt een inleiding.

In 2016 gaven we in Nederland elke seconde € 2.365,- euro uit aan de zorg, oftewel 74,6 miljard euro op jaarbasis. Nieuwe medicijnen en behandeltechnieken jagen de kosten nog verder op. Kunnen we die kosten nog wel opbrengen met z’n allen? Of wordt de zorg juist teveel gedicteerd door geld en moeten we stoppen met het praten over geld?

Ondertussen nemen de verschillen in gezondheid en levensverwachting tussen hoger en lager opgeleiden alleen maar toe. Hoe verkleinen we de verschillen?

Marith Volp, praktiserend huisarts en Tweede Kamerlid PvdA, deelt haar visie op de toekomst van de zorg en gaat met belangstellenden in discussie. Gespreksleider is Roeli Mossel, directeur bestuurder NNCZ (Noord Nederlandse Coöperatie van Zorginstellingen).

De discussiebijeenkomst ‘Zorgen over de zorg’ wordt gehouden in het Jannes van der Sleedenhuis aan de Valkenlaan 5 in Hoogeveen. De avond begint om 19:30 uur. Aanmelden is niet nodig en de toegang is vrij.

Waar ben je naar op zoek?