Statenlid, Vice-voorzitter, Penningmeester

Rudolf Bosch

Natuur, landbouw, stikstof, Omgevingsvisie/RO. Daarnaast is Rudolf contactpersoon voor de afdelingen De Wolden en Coevorden.
Het is moeilijk groen doen als je rood staat!
Idealen zijn er niet om te dromen; als echte sociaal-democraat wil ik ze ook verwezenlijken.
De handen uit de mouwen en aan de slag voor een Drenthe waar we lusten en lasten van maatschappelijke opgaven eerlijk verdelen.Daarin is voor mij de menselijke maat leidend: brede welvaart nu en in de toekomst gaan boven korte termijndenken en winstbejag, die alleen de ‘happy few’ ten gunste komen. Ik wil me ook de aankomende vier jaar keihard inzetten voor een solidaire samenleving, waarin iedereen zijn steentje kan bijdragen en kansen krijgt een goed bestaan op te bouwen. Werken aan een eerlijke en sociale, representatieve overheid die coördineert en stimuleert waar nodig, dan wel reguleert daar waar marktwerking teveel polarisatie teweeg brengt.
Alleen zo kunnen we zorgen voor betaalbare woningen, duurzame energie in ieder huis en een eerlijke en duurzame balans tussen mens en natuur waarin we ons landschap en onze cultuur waarderen.
Ik ben een geboren en getogen Drent en woon met mijn vrouw en zoons in Koekange.
Mijn grootste drijfveer in de politiek is dat ik mijn en jouw kinderen dezelfde kansen wil kunnen bieden op geluk in een gezonde Drentse leefomgeving.
Rudolf heeft ook een persoonlijke brief voor u gemaakt.
Lees meer: Persoonlijke brief Rudolf Bosch

Waar ben je naar op zoek?