23 juni 2016

PvdA Drenthe draagt kandidaten Tweede Kamer voor

Alle gewesten van de PvdA kunnen drie namen van kandidaat-Kamerleden doorgeven aan de kandidaatstellingscommissie voor de Kamerverkiezingen. Deze kandidaten krijgen dan zeker een gesprek met deze commissie.

Agnes Wolbert, huidig kamerlid, is niet herkiesbaar. Harm Brouwer uit Eelderwolde is wel herkiesbaar en wordt daarom door de commissie uitgenodigd voor een gesprek. Daarnaast hebben drie PvdA’ers  bij het bestuur van PvdA Drenthe hun ambitie kenbaar gemaakt om in aanmerking te komen voor een plek op de kieslijst voor de Tweede Kamerverkiezingen. Alle drie zijn zij actief in de Drentse regionale en lokale politiek. Het bestuur draagt deze kandidaten voor aan de landelijke kandidaatstellingscommissie. De drie Drentse kandidaten zijn: Rudolf Bosch uit Koekange, Statenlid provincie Drenthe, Cindy Vorselman, raadslid in de gemeente Assen en Stan van Eck, raadslid in de gemeente Hoogeveen. PvdA Drenthe is blij dat zij deze sterke namen kan doorgeven.