De campagne voor de raadsverkiezingen in Drenthe: wat is er te doen?

Op deze pagina geven we  een indruk van wat de 12 Drentse PvdA-afdelingen organiseren in deze aanloop naar de verkiezingen. En eventuele andere wetenswaardigheden.

Aa en Hunze

3 maart canvassen, 5 maart sportdebat, 6 maart verkiezingsdebat in bibliotheek Rolde, 7 maart lijsttrekkersdebat RTV Drenthe, 9 maart NL-Doet, 9 maart lijsttrekkersdebat Spijkerboor, 1o maart canvassen, 17 maart canvassen, 20 maart uitdelen rozen in winkelcentra.

Assen

Op zaterdag 17 maart een heuse F1-Ferrari te zien op het Koopmansplein!

Borger-Odoorn

3 maart Groet en Ontmoet in de bibliotheek Borger, 7 maart sportdebat in Exloo, 8 maart vrouwendag in Borger

Heel toegankelijk, deze mooie flyer van het toch al korte verkiezingsprogramma.

Coevorden

Op uitnodiging van de PvdA treedt cabaretgroep De Gemeentereiniging zaterdag 17 maart op. Het gezelschap is vanaf 14.00 uur op de Markt. Daarvoor en erna duiken de heren ook in twee dorpen op.

Emmen

28 februari sportinstuif, 3 maart Fifa 18 cup, 8 maart subquiz Klazienaveen, 9 maart pubquiz Erica

De highlights voor de verkiezingen kort en krachtig onder elkaar.

Op zondag 18 maart: wandel mee!. Onder begeleiding van Staatsbosbeheer genieten we van de natuur in het Veenland. Vanaf 10.00 uur.

Hoogeveen

3  in gesprek met de PvdA in de Lekkernij, 13 maart lijsttrekkersdebat Hoogeveen, 16 maart lijsttrekkersdebat RTV Drenthe,

Meppel

7 maart politiek debat, georganiseerd door ‘Onderling Sterk Meppel’

Meppel maakte deze filmpjes, om de campagne kracht bij te zetten.

Midden-Drenthe

Op 21 februari het eerste verkiezingsdebat. Op uitnodiging van buurtvereniging ‘De Zes Lanen’ gaan de lokale politieke partijen in gesprek in het Annie Londohuis.

Noordenveld

Op donderdag 15 maart het laatste verkiezingsdebat, georganiseerd door De Krant in Snow&Co Roden.

Tynaarlo

3 maart zichtbaarheidsactie Vies, 5 maart sportdebat, 7 maart weekmarkt Eelde, 8 maart Vrouwendag en Ontmoet&Groet in bibliotheek Zuidlaren, 9 maart weekmarkt Zuidlaren, 10 maart zichtbaarheidsactie Eelde, 13 maart RTV Drenthe debat, 14 maart weekmarkt Eelde en debat Wonen, 16 maart weekmarkt Zuidlaren, 17 maart zichtbaarheidsactie Zuidlaren.

De acht ‘zeker zijn’-speerpunten onder elkaar.

Westerveld

De gezamenlijke Dorpsbelangen Wilhelminaoord, Frederiksoord, Vledder, Vledderveen, Zorgvliet, Wateren, Oude Willem en Nijensleek organiseren een  verkiezingsdebat: ‘Kiezen & Delen’ op maandag 12 maart 20:00 uur 2018 in ‘Ons Dorpshuis’ in Wilhelminaoord.

De Wolden

3 maart PvdA in de buurt Ruinerwolde, 10 maart PvdA in de buurt Ruinen, 17 maart PvdA in de buurt Zuidwolde

De speerpunten kort en krachtig onder elkaar.

Houd ook de Facebook-pagina’s van de afdelingen in de gaten voor de laatste berichtgeving (en mogelijke wijzigingen in programma’s, aanvangstijden en dergelijke). Op de agenda-pagina’s van de websites van de afdelingen staat meer praktische informatie.