Eindelijk netcapaciteit voor vv Nieuw Buinen

15 oktober 2019
De PvdA Statenfractie is al een jaar druk doende om netcapaciteit te regelen voor maatschappelijk belangrijke voorzieningen. Het gezicht van dit probleem is vv Nieuw Buinen geworden. Zij konden geen zonnepanelen plaatsen omdat het elektriciteitsnet vol zit. Samen met ons Kamerlid William Moorlag hebben we hier tal van vragen en moties ingediend. Helaas konden deze moties niet rekenen op een meerderheid, omdat de landelijke coalitiepartijen het voorstel niet steunden.
Afgelopen week kwam dan toch eindelijk het bericht dat Minister Wiebes heeft besloten reservecapaciteit beschikbaar te stellen voor het gebied. Daardoor kan vv Nieuw Buinen haar zonnepanelen plaatsen en aansluiten op het elektriciteitsnet. Een direct gevolg van de vele (landelijke) aandacht die dit probleem heeft gekregen. PvdA Drenthe is blij dat voor de voetbalvereniging een oplossing is gekomen en blijft zich inzetten om het ook voor andere sportverenigingen en dorpshuizen mogelijk te maken.
Lees hier het artikel in Dagblad van het Noorden.
En bij RTV Drenthe.