Inspiratieavond Drenthe Sport Duurzaam

19 september 2018

Het project ‘Drenthe Sport Duurzaam’ is halverwege de looptijd van drie jaren. Een mooi moment om stil te staan bij de resultaten tot nu en vooruit te kijken naar de tweede helft. Veel verenigingen zijn al aan de slag met duurzaamheid, maar er is nog veel te doen. Daarom nodigen wij u graag uit voor een bijeenkomst, een inspiratieavond op 10 oktober a.s. (tijdens de Dag van de Duurzaamheid). De bijeenkomst is georganiseerd door PvdA Drenthe in samenwerking met Sport Drenthe.

Het programma omvat naast een plenair gedeelte over het verloop van het project, de laatste ontwikkelingen en mogelijkheden (o.a. de nieuwe subsidieregeling per 1 januari 2019) ook een informatiemarkt waar een aantal organisaties die kunnen adviseren en helpen bij het verduurzamen (o.a. het Drents Energieloket, Drentse Energie Organisatie en Energiewerkplaats Drenthe) aanwezig zijn.

Als afsluiting vindt er een ‘ronde tafelgesprek’ plaats over het belang van sport in Drenthe. Deelnemers zijn: Evert ten Napel (sportcommentator èn Drent), Henk Jumelet (gedeputeerde sport Provincie Drenthe), Ben Haverkort (directeur FC Emmen en oud topscheidsrechter) en Roel Seele (voorzitter van vv Witteveense Boys, een van de duurzaamste sportverenigingen in Drenthe). Tafelheer is Tjeerd van Dekken (oud Tweede Kamerlid Sport voor de PvdA)

Deze bijeenkomst is bedoeld voor buitensportverenigingen, bestuurders, beleidsambtenaren en raads- en statenleden in Drenthe.

Bent u er ook bij?

Met vriendelijke groet,

Peter Zwiers, lid Provinciale Staten Drenthe (namens de PvdA) en initiatiefnemer Drenthe Sport Duurzaam)

Paul van Dijk, SportDrenthe (projectleider Drenthe Sport Duurzaam)

Let op: aanmelden kan tot en met zondag 7 oktober en wel op deze website.