25 april 2015

Jacob Bruintjes voorzitter PvdA Drenthe

Jacob Bruintjes uit Borger is de nieuwe voorzitter van de Drentse PvdA. De voormalig wethouder van Borger-Odoorn volgt daarmee Harm Brouwer op, die de afgelopen tien jaar gewestelijk voorzitter was.

Bruintjes werkt nu als adviseur demografische ontwikkeling. Hij is op diverse terreinen actief  en actief geweest binnen de Partij van de Arbeid. Geboren in Oude Pekela en begonnen als leraar in het  middelbaar onderwijs. Naast zijn huidige werkzaamheden is Bruintjes onder andere voorzitter van LAG Zuid-Oost Drenthe, betrokken bij Geopark de Hondsrug, en lid van de werkgroep Nationaal netwerk Bevolkingsdaling. Dat heeft hem de eretitel ‘Koning Krimp’ opgeleverd.

Bruintjes: “Ik heb er zin in. We starten met een grotendeels nieuw bestuur, met mensen uit alle geledingen van de partij. Het gewestelijke bestuur is een verbindende factor. Daar willen we graag samen met de afdelingen in Drenthe vorm en inhoud aan geven.”

Het bestuur bestaat verder uit Mark Turksma, Vincent Slagt, Klaas Smid, Cees Bijl, Jaap Kuin, Tess Doldersum, Rieja Raven, Albert Huizing, Peter Plinsinga en John Hofmeyer.