Door op 19 september 2014

Jongeren uit Emmer-Compascuum organiseren geslaagde bijeenkomst voor PvdA Drenthe

Een groep jongeren heeft woensdag 17 september een bijeenkomst georganiseerd voor de Statenfractie van de PvdA Drenthe. Ze wisten dit op een zeer professionele wijze te doen. De bijeenkomst vond plaats in het kader van een project om werkervaring op te doen. Voor de PvdA reden om de groep in te schakelen om een werkbezoek in Emmer Compascuüm te organiseren.

Afstand arbeidsmarkt

Onlangs hebben de Statenleden Michel Berends en Peter Zwiers vragen gesteld aan de provincie Drenthe om zoveel mogelijk te doen om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt bij de provincie aan het werk te krijgen. Om daarin ook het goede voorbeeld te geven, hebben de sociaal-democraten ook zelf een klus uitgezet om dit doel te bereiken.

De groep jongeren is al langere tijd bij elkaar vanuit het project Compas op de Wereld. Een aantal heeft ondertussen een baan gevonden of is weer naar school gegaan, maar dat geldt nog niet voor iedereen. Extra ervaring opdoen is daarbij belangrijk, om de drempel tot werk zo klein mogelijk te maken. De PvdA heeft de groep jongeren via welzijnsgroep Sedna beloond. Een Statenlid van de PvdA zal ook de komende tijd nauw betrokken zijn bij de groep om ook hen verder te helpen.

JongerenCompas09-2014