19 mei 2014

Kandidaat Europees Parlement Michiel Emmelkamp op werkbezoek in Emmen

Michiel Emmelkamp , nummer vier op de kandidatenlijst namens de PvdA voor het Europees Parlement, heeft op vrijdag 16 mei een werkbezoek  gebracht aan Emmen. Samen met Staten leden en Gedeputeerde Ard van der Tuuk van de Provincie Drenthe ,Wethouder Ton Sleeking  en Raadsleden Gemeente Emmen , Bestuur PvdA Emmen werd de locatie van de NAM in Schoonebeek bezocht.

Belangrijke reden om een bezoek te brengen aan de NAM was dat het bedrijf sterk inzet op duurzaamheid, werkgelegenheid,onderwijs en betrokken is bij vele maatschappelijk projecten in de regio. Het bedrijf zet zich ook buitengewoon in om de jeugdwerkloosheid in Emmen aan te pakken, onder andere door voldoende stage- en leer- werkplaatsen beschikbaar te stellen. Hierdoor doen jongeren de nodige ervaring op, zodat ze beter beslagen ten ijs komen op de arbeidsmarkt. Samenwerking met diverse onderwijsinstellingen is een van de speerpunten van het bedrijf om toptalenten in de regio vast te houden.

Mensen centraal

Met operations manager Erik Baksteen en government relations manager Maarten Veldhuizen werd uitgebreid van gedachten gewisseld over de ontwikkelingen binnen het bedrijf. Onderwerpen die daarbij aan de orde werden gesteld waren o.a. energie voorziening op de langere termijn, innovatie, duurzaamheid, risico’s van bodemdaling en de invloed vanuit Brussel. Aansluitend werd in het in het Schoonerbekerveld een aantal locaties bezocht, waaronder een in aanbouw zijnde boortoren.

De PvdA wil in het Europarlement werken aan een Europa waar mensen centraal staan. Emmelkamp: “Werkgelegenheid ,meer banen zeker als het gaat om de Regio Zuidoost Drenthe. We moeten ook inzetten op samenwerking tussen onderwijs en bedrijfsleven en het terugdringen van de jeugdwerkloosheid.

Dat is waar de Partij van de Arbeid voor staat. Veel kunnen we in Nederland zelf. Maar voor gezamenlijke uitdagingen hebben we elkaar in Europa nodig.”