Door op 26 juni 2015

Klaas Smid voorgedragen als nieuwe burgemeester in Noordenveld

De gemeenteraad van de gemeente Noordenveld heeft Klaas Smid voorgedragen als nieuwe burgemeester van Noordenveld. Klaas Smid, thans wethouder in Ommen en bestuurslid van PvdA Drenthe en daarvoor PvdA-wethouder in Hoogeveen, volgt burgemeester Hans van der Laan op, die op 1 oktober met pensioen gaat.

Uit de 43 kandidaten die hadden gesolliciteerd kwam Smid als winnaar naar voren. Vanuit de gemeenteraad van Noordenveld kwamen enthousiaste reacties. De gemeenteraad was op zoek naar een verbindende figuur, een ´echte burgervader´, een rol die Klaas Smid volgens PvdA-raadslid Anne Doornbos op het lijf geschreven is; hij karakteriseerde Smid als een echt ´mensenmens´. Smid liet in een eerste reactie weten erg uit te kijken naar deze nieuwe uitdaging.

De PvdA Drenthe wil Smid van harte feliciteren met zijn voordracht en hem alle succes toewensen in zijn nieuwe functie als burgemeester in Noordenveld.