Door op 15 maart 2014

Netwerk Jong PvdA Drenthe wil duidelijkheid voor starters op woningmarkt

EMMEN – Het netwerk Jong PvdA Drenthe pleit ervoor om stimuleringsregelingen voor starters niet te beëindigen. De jonge sociaal-democraten willen het voor jonge starters in Drenthe makkelijker maken om te blijven wonen in Drenthe en vinden daarom dat structurele duidelijkheid noodzakelijk is.

Op dit moment kennen veel Drentse gemeenten al startersleningen. Soms is dit echter voor de periode van enkele jaren afgesproken. De jonge PvdA’ers vinden dat er nog een schepje bovenop moet. Jongeren moeten de zekerheid hebben dat zij ook na bijvoorbeeld een studie buiten de provinciegrenzen gebruik kunnen maken van de regelingen. Het netwerk Jong PvdA Drenthe adviseert haar raadsfracties dan ook om niet te bezuinigen op stimuleringsregelingen voor starters, maar juist extra gas te geven.

Naast de starterslening zien de jonge PvdA-ers nog meer mogelijkheden om het interessant voor starters te maken en te houden. Die verschillen echter per regio. Daarover zullen ze per raadsfractie het gesprek aangaan.

Het voorstel is een onderdeel van de actie Positieve Politiek van het netwerk Jong PvdA Drenthe. Een actie binnen de Partij van de Arbeid om te gaan voor kansen en gericht is op een positieve toekomst.

Waar ben je naar op zoek?