PvdA Drenthe loopt hard voor Warchild

24 april 2018

De komende weken zet de PvdA Drenthe zich in voor Warchild. Een aantal leden van de Statenfractie, aangevuld met sportieve leden uit de provincie, gaat hardlopen om geld in te zamelen voor het goede doel. Doet u ook mee?

De aanleiding hiervoor is het optreden van het Kinderkoor van de Interschool tijdens het Bevrijdingsfestival in Assen op 5 mei aanstaande. Na het Vijf voor Vijf moment is er een speciaal optreden door een bijzonder kinderkoor. De kinderen zitten allemaal op de Interschool in het AZC in Ter Apel en vanuit de Regionale Scholen Gemeenschap in Ter Apel doen Mei-Lin Germs, Femke Klompsma en Yvon Brouwer mee. Het kinderkoor zal twee liedjes zingen: De Speeltuin van Marco Borsato en Claudia de Breij’s Mag ik dan bij jou?

Aan dit optreden van het Kinderkoor is een actie voor Warchild gekoppeld. De PvdA in Drenthe waardeert de inzet om kinderen in oorlogsgebieden te helpen en heeft besloten ook in actie te komen. Namens de Statenfractie komen Rudolf Bosch en Peter Zwiers in actie. Ook Rieja Raven, Bernadet de Vries en Bas Prins doen mee aan deze sportieve uitdaging. Iedere kilometer die zij hardlopen kunt u sponsoren voor € 1,-.

De PvdA’ers hopen een groot bedrag bij elkaar te lopen. U kunt ook meedoen aan de actie. Uw bijdrage kunt u overmaken naar NL85INGB0008628774 van Statenfractie PvdA Drentheonder vermelding van ‘Actie Warchild’. Op 5 mei zal het totaalbedrag bekend worden gemaakt en aan Warchild worden geschonken.