PvdA Drenthe trapt campagne af in stadion FC Emmen – met film!

15 januari 2019

Een mooie rooie zondag moest het worden en dat werd het ook: de nieuwjaarsbijeenkomst van PvdA Drenthe op 13 januari was gezellig, goedbezocht en sfeervol. In de inspirerende omgeving van het FC Emmen-stadion ging de campagne voor de verkiezingen van Provinciale Staten en de waterschappen (20 maart aanstaande) van start.

De bijeenkomst – waarbij Anne Doornbos op geheel eigen wijze optrad als ceremoniemeester – ging swingend van start met een optreden van de dansgroep Candy Soda Popcorn, waarna Jacob Bruintjes (gewestelijk voorzitter PvdA Drenthe) de aanwezigen welkom heette. Hij stond in zijn speech onder meer stil bij het boekje dat PvdA’er Herman Tjeenk Willink onlangs schreef: ‘Groot denken, klein doen’. ‘Het gaat erom dat we grote vraagstukken zoals klimaatadaptatie en de energietransitie weer begrijpelijk maken en laten zien hoe we daar met elkaar in Drenthe aan kunnen bijdragen.’ Hierna kreeg Wim Beekman het woord, algemeen directeur van FC Emmen. Hij liet zien wat de betekenis van FC Emmen is: sportief, maar zeker ook maatschappelijk. De club is met tal van activiteiten bezig; van gezond ontbijten met de spelers tot en met bestrijding van eenzaamheid.

Vanuit Fryslân was Lutz Jacobi aanwezig; de PvdA-fractievoorzitter van Leeuwarden hield een inspirerende peptalk voor de komende campagne: ‘Ik roep op tot een vrolijke, positieve en zichtbare campagne. De komende maanden maar vooral ook in de vier jaar erna. Ga niet eindeloos debatteren in het provinciehuis maar ga naar de mensen toe. Dat geeft vertrouwen.’

Lijsttrekker Cees Bijl bedankte in zijn speech onder meer alle partijen in het Drents Parlement: ‘Samen hebben we de afgelopen jaren Drenthe een stukje beter kunnen maken.’ Hij rondde het programma af met een presentatie van de kandidaten voor de verkiezingen. Ook sprak Cees Bijl met de lijsttrekkers voor de waterschappen, Fien Heeringa (Hunze en Aa’s) en Herman Beerda (Noorderzijlvest), en met Agnes Jongerius (fractievoorzitter PvdA in Europa). Bijl sloot af met de punten die de PvdA belangrijk vindt voor alle Drenten: ‘Een vaste baan, een betaalbaar huis, goed onderwijs en goede zorg en een wereld die we met een gerust hart kunnen nalaten aan onze kinderen en kleinkinderen. Dat is wat we willen, zeker in Drenthe!’

Kijk hier de mooie film die over de bijeenkomst is gemaakt.