Door Peter Zwiers op 24 september 2015

PvdA Drenthe wil salderingsregeling zonnepanelen behouden

De Statenfractie van de PvdA Drenthe wil de salderingsregeling voor zonnepanelen te behouden. Onlangs is gebleken dat de Europese Commissie deze regeling af wil schaffen. Het is echter een belangrijk voordeel voor particulieren bij de aanschaf van zonnepanelen. De PvdA Drenthe wil de regeling dan ook graag in stand houden.

Tijdens de Statenvergadering van 23 september heeft Statenlid Peter Zwiers het College van Gedeputeerde Staten gevraagd om richting Europese Commissie duidelijk te maken dat de regeling moet blijven bestaan. De provincie Drenthe heeft, net als iedere andere organisatie, tot 8 oktober de tijd om dit aan de Commissie duidelijk te maken. Gedeputeerde Stelpstra gaf aan dat de provincie Drenthe ook met een reactie naar de Europese Commissie zal komen. Het College van de provincie Drenthe, is net als de PvdA Drenthe, van mening dat de regeling moet blijven bestaan.

Peter Zwiers

Krijgt energie van: Mensen met plannen en ideeën Grootste ergernis: Als zaken te lang duren of niet van de grond komen. In de politiek door: Actieve PvdA’ers, die het verschil wisten te maken. Dat wil ik ook! Morgen invoeren: Fonds voor lokale energieinitiatieven. Drenthe is voor mij: Een prachtige provincie met een mooie cultuur: nuchter,

Meer over Peter Zwiers