Rode taart voor de boswachters van natuurpark Bargerveen

Door Luuc Christensen op 6 december 2018

‘Waardering voor de inzet voor toegankelijkheid’. Deze week ontvingen boswachter Jans de Vries en zijn collega’s van het natuurpark Bargerveen in Zuid-Oost Drenthe twee rode taarten met deze waarderende woorden van de Statenleden Rudolf Bosch en Ralph du Long van de Partij van de Arbeid.

Tijdens enkele bezoeken zijn zij onder de indruk gekomen van de verbetering van de toegankelijkheid van het Bargerveen voor mensen met een beperking. De boswachters hebben zich daar in de afgelopen jaren sterk voor gemaakt, omdat zij van mening zijn dat het gebied ook goed bezocht moet kunnen worden door mensen die niet zo goed ter been zijn of gebruik moeten maken van een rolstoel of scootmobiel.

Dat heeft onder meer geresulteerd in de aanleg van extra brede betonnen fietspaden. Ook is bij de nieuwbouw van de grootste schaapskooi van Nederland rekening gehouden met bezoek van minder mobiele personen. Zelfs de Veenland Expres, een bijzondere dubbeldeks huifkar waarin 60 personen een excursie kunnen maken door het gebied, is goed toegankelijk voor mensen met een beperking.

De Partij van de Arbeid in Drenthe streeft naar een toegankelijk Drenthe waar het ook goed wonen en toeven is voor mensen met een beperking. De inzet van de boswachters van Bargerveen en de resultaten die zij weten te boeken zijn een prachtig voorbeeld van hoe dat streven bereikt kan worden. Dit hebben Rudolf Bosch en Ralph du Long willen honoreren met het aanbieden van een rode taart.

Luuc Christensen

Ik ben coördinator van het ombudsteam van PvdA Westerveld. Verder maak ik deel uit van de PvdA-Werkgroep Ouderenbeleid Drenthe en ben ik ondersteuner van de Werkgroep Actief & Dichtbij, sectie Welzijn, Zorg en Jeugdzorg, een werkgroep van PvdA Drenthe.

Meer over Luuc Christensen