Door op 6 maart 2015

Succesvolle thema-avond werk en jongeren in Meppel

Maandagavond 2 maart organiseerde PvdA Drenthe, in samenwerking met een aantal lokale PvdA-afdelingen uit Noordwest-Overijssel, een thema-avond over werk, aansluiting van het onderwijs op de arbeidsmarkt en kansen om de jeugdwerkloosheid terug te dringen.

Onder leiding van Jaap Kuin gingen werkgevers, jongeren en politici met elkaar in debat over een aantal stellingen. Europarlementariër Agnes Jongerius was ook aanwezig en gaf aan grote zorgen te hebben over de flexibilisering van de arbeidsmarkt, vooral voor jongeren aan de onderkant van de arbeidsmarkt. Ook de jongeren zagen dit als een hindernis om een zeker bestaan in Drenthe op te bouwen. Lijsttrekker van PvdA Overijssel, Tijs de Bree, zei zich sterk te maken voor banenplannen, om zoveel mogelijk werkloze jongeren in Overijssel weer aan een baan te krijgen. Daarin investeren heeft prioriteit boven het massaal aanleggen van wegen, zoals in de afgelopen periode door de coalitie van VVD, CDA en D66 in Overijssel is gebeurd.

Foto-impressie bijeenkomst PvdA Ogterop Meppel – 2 maart 2015