Vier jaar inzet van onze PvdA-vertegenwoordigers in Provinciale en Gedeputeerde Staten

15 maart 2019

In bijgaand document zet onze Statenfractie op een rij wat er in de afgelopen vier jaar allemaal tot stand is gebracht. En dat is veel. En ook veel om trots op te zijn. Daarnaast geeft de fractie nog een aantal zaken mee voor de toekomst. En dat is prima, want des te beter je het verleden kent, des te beter je de toekomst aan kunt.

Deze verantwoording en vooruitblik van de Statenfractie past mooi in de werkwijze die onze PvdA-vertegenwoordigers in de afgelopen jaren hebben gehanteerd. Regelmatig terugkoppelen: niet alleen naar het gewestelijk bestuur, maar ook naar leden binnen afdelingen en gemeenteraadsfracties. Met veel contacten binnen maar zeker ook buiten het provinciehuis. We hopen die werkwijze als gewestelijk bestuur samen met de fractie voort te zetten. Voorjaar 2018 maakte de fractie al een eerste tussenbalans op en kwam er ook een stuk waarin de opmaat naar verkiezingen werd belicht. Dat heeft goed geholpen bij het schrijven van het verkiezingsprogramma. Vanuit het gewestelijk bestuur hebben we ook het functioneren van de fractie en de gedeputeerde in de afgelopen statenperiode geëvalueerd. Dat alles bij elkaar genomen leidt maar tot één conclusie: onze provinciale vertegenwoordigers hebben goed werk geleverd! Het was ook hard werken. Met een kleinere vertegenwoordiging dan we gewend waren wilden we toch veel bereiken. En dat is gelukt. Naast alle waardering voor onze huidige vertegenwoordigers zou een grotere fractie na de verkiezingen natuurlijk de mooiste beloning zijn. Daar kunnen we als leden iets aan doen door campagne te voeren. Dat kan in groepen, dat kan met folders, dat kan met posters, maar dat kan ook gewoon in gesprek met je buren of op een verjaardag. Onze vertegenwoordigers in Provinciale Staten van Drenthe hebben dat wel verdiend!

Jacob Bruintjes, voorzitter gewestelijk bestuur PvdA Drenthe

Lees hier de bestuursverantwoording: PvdA Drenthe Terug en Vooruitblik.