Word jij actief voor het Waterschap?

9 april 2018

Op 17, 24 en 31 mei 2018 organiseert waterschap Noorderzijlvest samen met Prodemos de cursus ‘Actief voor het waterschap’. De cursus is bedoeld voor alle inwoners van het beheergebied (waaronder delen van Drenthe). Deelnemers krijgen de gelegenheid een kijkje achter de schermen van het waterschap te nemen. Ze ervaren daarmee hoe de bestuurlijke organisatie reilt en zeilt. In aanloop naar de waterschapsverkiezingen op 20 maart 2019 hoopt Noorderzijlvest op deze manier meer mensen enthousiast te maken voor een bestuursfunctie.

Actief voor het waterschap

Kort gezegd zorgt waterschap Noorderzijlvest voor voldoende water en schoon water in delen van de provincie Groningen en Drenthe. Ook zorgt het waterschap voor bescherming tegen te veel water. Maar wat houdt dat nu precies in en hoe doet Noorderzijlvest dat? Tijdens de 4-delige cursus ´Actief voor het waterschap´ wordt dit helder en op een leuke manier uitgelegd.

Programma + opgave

De cursus bestaat uit drie informatieve avonden waarin theorie wordt afgewisseld met leuke, praktische opdrachten. Daarnaast zijn deelnemers aanwezig bij een bestuursvergadering en krijgen zij, als slot, een excursie door het beheergebied van Noorderzijlvest. Tijdens de avonden geven gastdocenten presentaties, worden er workshops gegeven en ontmoeten deelnemers de mensen die nu actief zijn voor het waterschap, zoals dijkgraaf Bert Middel en leden van het dagelijks en algemeen bestuur. Deelname aan de cursus is gratis. Aanmelden kan via het opgaveformulier op de website van Noorderzijlvest, dat hier te vinden is.