Rudolf Bosch, Koekange

Mooiste plek in Drenthe?

Thuis… en natuurlijk het Dwingelderveld!

Word blij van…

Mijn gezin, mooie muziek, een goed boek, een warme zomerdag in onze eigen tuin, voorbeelden dat de wereld minder individualistisch, hard en kil is dan we soms denken, een discussie op goede, inhoudelijke argumenten.

In de politiek beland door?

Het idee dat idealen om te streven naar een eerlijke samenleving waarin we lusten en lasten van maatschappelijke opgaven eerlijk verdelen haalbaar zijn, zolang we de menselijke maat leidend laten zijn boven korte termijndenken en winstbejag, die alleen de ‘happy few’ ten gunste komen.

Morgen invoeren!

Een onderwijssysteem zonder financiële drempels zodat mensen zich kunnen blijven ontwikkelen en kansen kunnen grijpen om een zelfstandig bestaan te leiden; een nieuw belastingstelsel dat minder drukt op lage inkomens en duurzame energie stimuleert.

Mijn favoriete artiest

Van Bach, Beethoven en Mozart, via Paul Whiteman, The Beatles en Supertramp tot aan Imagine Dragons en Davina Michelle. Een muzikale kameleon wat dat betreft…

Eerlijke politiek is…

Werken aan een solidaire samenleving, waarin iedereen naar eigen vermogen zijn steentje kan bijdragen, open en transparant handelen zonder verborgen agenda’s, zeggen waar het op staat! Eerlijk is ook dat de macht niet steeds verder in handen van multinationals en lobbyisten komt: een sociale, representatieve overheid die coördineert en stimuleert waar nodig, dan wel reguleert daar waar marktwerking teveel polarisering teweeg brengt blijft hard nodig!

Lekkerste eten?

De gehaktballen van mijn moeder en de risotto van mijn vrouw!

Mijn politieke voorbeeld is….

Barack Obama, John F. Kennedy en Joop den Uyl.

Politieke droom?

Een politiek systeem waarin solidariteit in plaats van onbegrensd kapitalisme de boventoon voert, en waarin een eerlijker verdeling van macht, inkomen en kansen op ontwikkeling de tegenstellingen tussen bevolkingsgroepen vermindert in plaats van vergroot.