Podium voor hartekreten

In dit deel van de website publiceren we columns van Drentse PvdA’ers die hun hart willen luchten over een bepaald onderwerp. Of omdat ze iets meegemaakt hebben en dat graag willen delen.

Ralph du Long

Statenlid Ralph du Long had de primeur met zijn column over Grijze Muizen. Zijn tweede column gaat over het kinderpardon en vechten voor wat van waarde is. Het kalenderjaar 2016 sluit Ralph af met deze column, waarin hij stil staat bij Asscher en de PVV.

Roelie Goettsch

De Provinciale Staten van Drenthe namen onlangs een motie aan om te onderzoeken hoe de provincie gemeenten kan ondersteunen bij het armoedebeleid. Onze fractievoorzitter Roelie Goettsch schrijft over armoede; een onderwerp dat nooit helemaal verdwijnt – en daarom zo urgent blijft.

Ronald Koch

De eerste column van Ronald Koch gaat over zogenaamde nieuwssites op internet. En vooral over hoe mensen daar via sociale media op reageren.

Maaike Bakker

Maaike Bakker schrijft een persoonlijke column over herinneringsbankjes. Gemeengoed in Engeland, maar in Drenthe nog onbekend. Daar mag verandering in komen. Haar tweede column gaat over het maken van quilts voor vluchtelingen.

Weidevogels is ook een thema waar Maaike zich de laatste tijd hard voor heeft gemaakt. Ze schrijft erover in deze bijdrage.

Hendrikus Loof

Hendrikus Loof verbaast zich over de reclame voor producten en diensten die alleen bedoeld zijn voor ‘hoger opgeleiden’. In zijn tweede column van 28 december 2016 verbaast hij zich over de intolerante houding van de PVV tegenover de vele Nederlanders die de vluchtelingen wél een warm hart toedragen.

Rudolf Bosch

Cultuur, onderwijs en burgerschap als kernwaarden in de Drentse samenleving, daarover schrijft Rudolf Bosch.

In deze tweede column houdt hij een pleidooi om zowel kinderen als volwassenen mediawijzer te maken en digitaal weerbaarder te maken – zodat ze niet alles geloven wat Google vertelt: Google-knows-all (Google weet alles?).

Peter Zwiers

Zijn wij de weg kwijt? Een prikkelende vraag in de column van Peter Zwiers.

Zijn tweede column gaat over de piratencultuur: deze verdient de status van immaterieel erfgoed.