Gedeputeerde

Onder andere: Financiën, Wonen, Cultuur en Water
Cees Bijl

Over Cees Bijl

Cees Bijl is op 27 juni 1955 geboren in Enkhuizen. Hij woont met zijn echtgenote Siska Huisman in Emmen en heeft vier kinderen.

Na zijn studie fiscaal recht aan de Rijksuniversiteit in Leiden heeft Cees Bijl gewerkt als belastinginspecteur. Zijn politieke loopbaan begon hij als gemeenteraadslid en later als wethouder van Enkhuizen. Vervolgens was hij burgemeester van achtereenvolgens Leeuwarderadeel, Meppel en Emmen. Daarnaast was hij afgelopen vice-voorzitter van PvdA Drenthe.

Cees Bijl heeft voor deze periode de volgende ambities: hij wil de jeugd betrekken en ze een plek en een kans geven. Hij wil sterke samenwerking zoeken met de politiek, verbinden en goede relaties leggen, want zijn motto is: je moet het verdienen.

Daarnaast heeft Cees Bijl een grote voorliefde voor voetbal. Vanaf zijn vijfde is hij fervent aanhanger van Feijenoord. Maar hij heeft ook al 15 jaar een seizoenskaart voor zijn eigen FC Emmen.