Bestuurslid

Over Johan Rumahloine

johanrumahloine@gmail.com

Woonplaats: Hoogeveen

Krijgt energie van: Dagelijks een goede daad verrichten in privé en werk waardoor de ander weer een stap verder kan.

Sterk in: Haarscherp doorhebben om wie of waarover het gaat en die ervaring en kennis gebruiken om gezamenlijk een klus te klaren.

In de politiek door: Grote zorgen over de gevolgen van marktwerking binnen het onderwijs, welzijn en gezondheidszorg. En de huidige polarisatie sfeer in het dagelijks leven.

Morgen invoeren: Verplichte zorgverzekeringspremie omzetten in gezondheidzorgbelasting voor bekostigen van de zorg. Zorginkoop wordt gedaan door burgercoöperaties en provinciebestuurders bij kleine/middel kleine regionale aanbieders.

Drenthe is voor mij: Een provincie waar je kinderen opgroeien in een betrekkelijk veilige, overzichtelijke omgeving waar ‘noaberschap’ nog tot de genen van de inwoner behoort. Waar men nog in het zangerige dialect spreekt, zingt, schrijft en het koestert. Gewoon mooi om te wonen en mijn vrijetijd door te brengen samen met mijn Drentse vrouw Roelie.