Schouw in centrum Coevorden met medewerking van aantal inwoners met een lichamelijke beperking

4 maart 2023

Statenleden Fenneke Mensen en Ralph du Long waren vandaag aanwezig bij een schouw in het centrum van Coevorden.
Dit op initiatief van raadslid Albert Lubbelinkhof van de PvdA Coevorden met medewerking van een aantal inwoners met een lichamelijke beperking.

Wethouder Joop Slomp was ook van de partij, evenals vertegenwoordigers van het Platform Gehandicaptenbeleid Coevorden. Slomp en ook andere leden van de PvdA konden ervaren hoe het is om in een rolstoel te zitten en te maken te krijgen met obstakels.

De start was op het EDS-plein, waarna eerst de situatie bij het station in ogenschouw werd genomen. Daar werden weinig problemen ondervonden. “Hier is over nagedacht”, was een van de reacties. Anders was het in de Friesestraat. Er is belijning voor mensen met een visuele beperking, maar vanaf de hoek Schoolstraat/Molenstraat. Ook de vele paaltjes en uitstallingen vormden hier en daar een probleem voor mensen in een rolstoel of met een rollator.

Er zijn veel foto’s gemaakt. Daarvan gaat de PvdA Coevorden een expositie in het gemeentehuis maken en gaan ze hun bevindingen delen met de gemeenteraad in de hoop dat bepaalde situaties verbeterd kunnen worden.