Waterschapsverkiezingen maart 2023

22 juli 2022
Op 15 maart 2023 zijn er naast de verkiezingen voor Provinciale Staten ook verkiezingen voor de de waterschapsbesturen.

Drenthe, Groningen en Overijssel

In Drenthe zijn 4 waterschappen actief.  De waterschappen in het noorden en noord-oosten van Drenthe zijn voor een groot deel gevestigd in de provincie Groningen (Noorderzijlvest en Hunze en Aa’s). De organisatie van de verkiezingen voor de waterschappen ligt daarom ook bij het Gewest Groningen. De PvdA van het Gewest Groningen heeft besloten met een eigen PvdA lijst mee te doen en daarvoor voeren ze een vergelijkbare procedure  als voor de verkiezingen van Provinciale Staten. Drentse PvdA leden kunnen zich kandideren en komen dan samen met leden uit het gewest Groningen op de PvdA-lijsten.

Dus woon je in het waterschap Noorderzijlvest of Hunze en Aa’s klik dan op de link van de PvdA Groningen en onderzoek of jij een Drents PvdA geluid kunt laten horen in deze waterschapsbesturen.

Snel zien in welk waterschap je woont?  https://www.waterschappen.nl/mijn-waterschap/

Aanmelding kan tot 1 september 2022. Wij zoeken bij de samenleving betrokken volksvertegenwoordigers die het Waterschap dichter bij de mensen kunnen brengen.

Je kunt een motivatiebrief en CV sturen naar de kandidaatstellingscommissie via [email protected]. Geef hierbij aan in welk waterschapsgebied je woont.

De gesprekken met de kandidaten vinden in september plaats. De kandidaatstellingscommissie komt met een voorstel over de kandidatenlijsten voor de ledenvergadering op 12 november.

Voor vragen kun je ook terecht bij de voorzitter van de kandidaatstellingscommissie voor de waterschapsverkiezingen:
Jelle Veenstra ([email protected])