Afscheid en benoemingen tijdens Statenvergadering 30 mei 2023

30 mei 2023

De dag na Pinksteren, op 30 mei, hadden wij onze Statenvergadering. Deze keer op een dinsdag, want om 15.00 uur mogen alle Statenleden in heel Nederland de leden van de 1e Kamer kiezen. Een spannende dag dus.
Daarnaast waren er tijdens deze vergadering veel benoemingen; alle bijzondere Commissieleden (niet zijnde statenleden) benoemd. Voor de PvdA zijn als Commissieleden benoemd: Rudolf Bosch en Ralph du Long. We zijn erg blij met deze ervaren krachten en wensen ze veel plezier.

Ook werd er afscheid genomen van Commissieleden die de vorige Statenperiode periode actief waren. Hierdoor werd Michel Berends nog even in het zonnetje gezet. CdK Jetta Klijnsma noemde even een onderwerp waar Michel zich sterk voor heeft gemaakt: de gescheperde schaapskuddes. Toevallig of niet, alle Commissieleden kregen een mooi herinneringsbord bord met daarop een schaap. We bedanken Michel voor zijn inzet de afgelopen periode.