Afscheid van “onze” gedeputeerde Nelleke Vedelaar

16 juli 2023

Vrijdagmiddag 14 juli………….
Afscheid op het provinciehuis van onze gedeputeerde Nelleke Vedelaar, en van de gedeputeerden Tjisse Stelpstra en Hans Kuipers.
Een uitermate gezellige en informele bijeenkomst. Er was van de 3 gedeputeerden een filmpje gemaakt (rijdend met een chauffeur in de auto) waarin ze vertelden op welke onderdelen ze trots waren op de tijd dat ze gedeputeerde zijn geweest en waar ze zich sterk voor hebben gemaakt. De persoonlijk noot werd toegevoegd door de vraag over hun muziekkeuze en deze werd keihard in de auto gedraaid. Nelleke liet een fragment horen wat haar deed herinneren aan vroeger toen ze vaak verbleef op een camping in Drenthe. Het bijbehorende dansje ging moeilijk in de auto, maar zorgde voor hilariteit alom.

Nelleke werd door CdK Jetta Klijnsma geprezen om het feit dat ze heel snel dossiers in zich op kon nemen, haar analytische denkwijze, haar wijze waarop ze met organisaties in gesprek ging en voor het feit dat ze moeilijke beslissingen durfde te nemen, zoals het stopzetten van het Transferium in De Punt. Maar bovenal zullen ze in het Provinciehuis haar gulle lach gaan missen.

Als verrassing hadden ook de beleidsambtenaren, samen met Jetta, een lied ingestudeerd op de melodie van: “Hier kom ik weg” van Daniël Lohues. Een uitzwaailied met als refrein:
Jullie gaan nu weg, het einde is gekomen
Maar niet voordat we afscheid van jullie nemen
Jullie gaan nu weg, we zwaaien jullie uit
We zeggen heel veel dank nu tot besluit
Jullie gaan nu weg.

Uiteraard zullen de Statenfractie en het bestuur van de PvdA Drenthe Nelleke erg gaan missen. We zijn haar veel dank verschuldigd voor alles wat zij namens de PvdA in Drenthe heeft gedaan.
Dankjewel Nelleke.