De PvdA Drenthe is er klaar voor: Onze kandidatenlijst voor Provinciale Staten 2023!

19 november 2022

Op 3 december stellen de Drentse PvdA’ers de kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma voor de komende Statenverkiezingen vast.
Afgelopen zomer werd al bekend dat Yvonne Turenhout uit Assen de lijst zal aanvoeren.

Na een intensieve periode waarin gesprekken met tal van kandidaten zijn gevoerd is de lijst nu compleet. Provinciaal voorzitter Roelie Goettsch is trots op de lijst: “Het is een mooie afspiegeling geworden van onze provincie wat betreft leeftijden, woonplaats en maatschappelijke achtergronden. Het is ook mooi dat twee vrouwen onze lijst aanvoeren.”

De huidige Statenleden Fenneke Mensen (Emmen) en Hendrikus Loof (Hoogeveen) staan op de plaatsen twee en drie en brengen de nodige kennis en ervaring in.
De huidige  fractievoorzitter in de gemeente Westerveld Jan Puper staat op plek vier. Daarna volgen Rudolf Bosch (Koekange) en Ralph du Long (Assen), momenteel zijn beide als Statenlid actief.
De eerste tien van de lijst worden gecompleteerd met Yvonne Boxem, Nick Bruins, Annemarijn Beerda en Wanda Dijkstra.
Goettsch heeft er alle vertrouwen in dat de lijst op 3 december goed wordt ontvangen door de achterban waarna zo snel mogelijk de campagne kan worden opgezet richting 15 maart 2023!