Kandidaat Inge Oosting: Tijd om onze mooie provincie weer te laten stralen!!

8 november 2023

Met de verkiezingen van 22 november in zicht, gaan de vrijwilligers van GroenLinks en de PvdA de Drentse straten op om te luisteren naar wat er leeft onder de kiezers.
Volgens Inge is het hoog tijd om onze mooie provincie weer te laten stralen!
Inge legt uit: “Maar, ik moet eerlijk zijn, de laatste jaren zijn er flinke veranderingen in Drenthe opgetreden. De zorg wordt steeds duurder en onbereikbaarder, terwijl de woonlasten stijgen en de voorzieningen in onze buurt langzaam verdwijnen.
Ook de economische zekerheid in de regio neemt af. Deze ongelijkheid is het pijnlijke resultaat van beleidskeuzes in Den Haag. Maar er is hoop! We hebben een overheid nodig die zich inzet voor haar inwoners. Democratie kan alleen floreren als we samen streven naar rechtvaardigheid en gelijkheid. Laten we onze handen ineenslaan en de boel weer op de rails zetten!

De verkiezingen komen dichterbij en gaan meer ‘leven’. Dat merken de vrijwilligers van GroenLinks en de PvdA duidelijk tijdens hun gesprekken met kiezers. In verschillende Drentse gemeenten vonden er afgelopen weekend gesprekken plaats.

Het Drentse kandidaat-Tweede Kamerlid Inge Oosting uit Elim (bij Hoogeveen) gaat regelmatig samen met vrijwilligers langs de deuren in de diverse dorpen en steden. Inge legt uit dat de bedoeling van zulke ‘huis-aan-huis-acties’ niet is om mensen over te halen op GroenLinks-PvdA te stemmen. “We komen om te luisteren. Ik vraag mensen wat ze me willen meegeven naar Den Haag. Onderwerpen die vaak terugkomen zijn zorg, wonen en onderwijs.