Onze kandidatenlijst: Aan de slag ‘Uit liefde voor Drenthe’

4 december 2022

Bijna 100 leden van de PvdA Drenthe stelden zaterdag 3 december 2022 in een geanimeerde bijeenkomst het programma en de lijst voor de provinciale verkiezingen in maart volgend jaar vast.

Trotse lijsttrekker Yvonne Turenhout: ‘We gaan met een stevig programma en met een sterke lijst met 50 mensen uit heel Drenthe de verkiezingen in. Ik ben blij met de positieve ontvangst door de leden’.

Aansluitend presenteerde zij het nieuwe verhaal en de slogan ‘Uit liefde voor Drenthe’, waarmee de PvdA de verkiezingen ingaat, officieel aan de leden. ‘Uit liefde voor Drenthe’. Deze slogan zegt alles over de motivatie van de PvdA om de grote uitdagingen voor Drenthe op het gebied van wonen, werk, energie en leefbaarheid van het platteland aan te pakken.

Drenthe, Hier kom ik weg! De mooiste provincie van het land. Met werelderfgoed, prachtige dorpen en natuur. Een sociale provincie, waarin mensen omzien naar elkaar. Waar mensen zich snel thuisvoelen. Maar ook met inwoners met zorgen. Zorgen over hun energierekening, de leefbaarheid van het platteland of bereikbaarheid van onze dorpen. En vaak het gevoel niet gehoord te worden in ‘Den Haag’.

‘Dat raakt ons in het hart’ zegt Yvonne Turenhout, ‘Voor die mensen komen wij op. Voor een vaste baan met een fatsoenlijk salaris, een betaalbaar huis met een lage energierekening, goed onderwijs voor je kinderen, de juiste zorg voor je ouders, een bereikbaar Drenthe, mooie natuur en een gezonde leefomgeving. Nu en in de toekomst’.

Met deze positieve boodschap gaat de PvdA vol vertrouwen de verkiezingen in. Om Drenthe nog mooier, eerlijker en socialer te maken. En dat doen we uit liefde voor Drenthe.