Overlast Vechtdallijn: PvdA staat achter plan van aanpak

6 februari 2021

Tijdens de vergadering van Provinciale Staten op woensdag 3 februari kwam een motie van de VVD-Statenfractie aan de orde. Met daarin de oproep de overlast op de treinen van de Vetchtdallijn harder aan te pakken. Namens de PvdA-fractie liet woordvoerder Rudolf Bosch weten alle vertrouwen te hebben in de aanpak die inmiddels is ontwikkeld voor de bestrijding van de overlast.

Rudold Bosch begon met zijn betoog met een heldere stellingname: ‘Laten we volstrekt helder zijn: de PvdA vindt dat overlast door geweld en intimidatie hoe dan ook aangepakt moet worden, wie dit ook moge veroorzaken.’ De vraag is dan vervolgens: hoe kan de situatie op de Vechtdallijn het beste worden aangepakt? Inmiddels is op initiatief van de regionale vervoerders een plan van aanpak is opgesteld om de overlast op de Vechtdallijn te bestrijden. Deze pilot wordt binnenkort met alle betrokken partijen besproken. Bosch: ‘We gaan ervan uit dat ook de provincie Drenthe hierbij voldoende aangehaakt is, dat gedeputeerde Bijl hierop al acteert en hierin ook gezamenlijk met de provincie Overijssel optrekt.’ Gedeputeerde Cees Bijl kon dit inderdaad bevestigen; er wordt ook extra geld aan het Rijk gevraagd om de overlast beter te kunnen bestrijden.

[Afbeelding: Arriva]