PvdA op Binnenstadstour

8 december 2022

Vijf jaar geleden hebben Provinciale Staten ingestemd met het Binnenstadfonds. Dit was een
initiatief van onze Statenfractie!
Een fonds waar de gemeenten Hoogeveen, Emmen, Meppel, Assen, Noordenveld, Midden-Drenthe Een fonds waar de gemeenten Hoogeveen, Emmen, Meppel, Assen, Noordenveld, Midden-Drenthe en Coevorden een beroep op konden doen. Hiermee hebben ze de kwaliteit van hun kernwinkelgebied versterkt en/of vrijkomende winkelruimte geherstructureerd. Het fonds heeft € 13 miljoen verdeeldt over de gemeenten.

De betreffende Drentse gemeenten hebben gewerkt aan de uitvoering van het fonds door middel van gemeentelijke centrumplannen. Nu de uitvoeringstermijn van het binnenstadfonds ten einde loopt, zijn de eerste resultaten duidelijk zichtbaar. Reden voor de provincie om een aantal steden te bezoeken en een tour te organiseren.

In Assen brachten de statenleden een bezoek aan het Koopmansplein en het Forum. In Hoogeveen kregen de statenleden een toelichting over de ontwikkeling van de Tamboerpassage. De delegatie bezocht aan het einde van de middag Meppel, waar de ontwikkelingen van de Swaenenborgh werden besproken en de Groenmarkt en het Prinsenplein werden bezocht.