Rode dorpen slinger: bezoek aan Plaats de Wereld in Vries

11 februari 2023
In aanloop naar de komende Statenverkiezingen toert de campagnekaravaan van de Drentse PvdA door de hele provincie. Heel toepasselijk De Rode Slinger genaamd.
Zaterdagmiddag 11 februari werd een bezoek gebracht aan Plaats de Wereld in Vries, een educatief centrum rond leven dichtbij de natuur met o.a. workshops, winkel, tuin en dorpsdiners. Na een hartelijke ontvangst door initiatiefnemer Johan Westerhof werden we bijgepraat over alle activiteiten: werkbegeleiding, dagbesteding, workshops.
Plaats de Wereld is een vrijwilligersorganisatie met ca. 100 vrijwilligers die wordt aangestuurd door Johan en Yvonne Westerhof, de initiatiefnemers.
Het is een werk- en pleisterplaats die verbonden is met initiatieven elders in de wereld, onder het motto leren en delen met elkaar. Ze vinden het een voorrecht om op te trekken met een bont gezelschap aan vrijwilligers, deelnemers en bezoekers en het laat zien dat ook hier in Nederland verbinding en relaties belangrijker zijn dan geld.