Door op 15 oktober 2013

Kazerne Assen blijft open!

Het is gelukt de kazerne in Assen blijft open. De afgelopen weken is er (voor en achter de schermen) hard gewerkt om dit voor elkaar te krijgen. De PvdA in Drenthe is enorm blij met het resultaat. De kazerne is economisch en maatschappelijk van groot belang voor Assen en Drenthe. Het kabinet en de drie oppositiepartijen hebben verantwoordelijkheid genomen voor de begroting 2014. Dit is perfect uitgepakt voor Assen. Het lijkt er gelukkig ook op dat het behoud van de kazerne in Assen niet ten koste gaat van Havelte. Er was meer goed nieuws afgelopen vrijdag. Voor de werkgelegenheid in Hoogeveen en omstreken is het belangrijk dat Veldzicht in Balkbrug open blijft.

We moeten nu niet achterover leunen. Dan is de kans levensgroot dat over enkele jaren weer het behoud van de kazerne in Assen ter discussie staat. Hoe houden we de kazerne in Assen toekomstbestendig? Wellicht is het een idee dat er door de provincie en de gemeente een commissie van deskundigen wordt ingesteld, die als opdracht meekrijgt om binnen een paar maanden een innovatief meerjarenplan voor de kazerne op te stellen. Dan staan we bij toekomstige discussies sterker. Het belang van de kazerne voor Drenthe is dusdanig dat in de toekomst de provincie financieel niet langs de kant kan blijven staan. Ook dan staan we bij toekomstige discussies sterker.